fredag 25 april 2014

Checking in

Okey, I'm back! Det har varit lite småhektiska dagar nu. Har vaknat innan 06 alla dagar och det har varit full fläng på tills solnedgång.

Jag kollade in Stormisens öga igår, och nu vågar jag inte säga med säkerhet något. Dock kollade vi hans reflexer, och enligt det testet ser han mycket sämre med vänster öga. Veterinär kollade upp ögat idag, hon kan inte heller säga med säkerhet utan vidare undersökningar. Då är det bara att hoppas för brinnkära livet att vi har fel.

Anyway så var det sista skoldagen på onsdag. Sista lektionen och sista tenten. Jag tror att tenten, Investering och finansiering, gick bra så vi lämnade väl Novia med bravur och ett leende på läpparna ;) Tenten var skriven och genomgådd innan 10.30, så då vi slutade kastade vi alla en blick på varann och alla verkade ha samma tanke: Fé! Så vi trasslade iväg i det underbara vädret för ett stop på terassen. Inte helt fel :) Resten av onsdagen spenderade jag på jobbet med kvällstur och var ganska matt då jag var hemma runt 21.30. Ni kan tro att jag somnade så snabbt jag lade huvudet på kudden :)

På torsdag var det stall för hela slanten efter att jag slutade jobbet. Sköntatt vara där igen, tänk vad man kan få abstinens efter endast två dagar. Stormisen fick vara ledig då massören sagt att han skall vara ledig två dagar efter massagen. Istället för det tog vi ut Barbie på en tur med kärran, pysslade om Jonatan samt longerade Sindi. Vi hann också med en tur i soffan med en cider och vårt favoritprogram, kaffe och middagen. Inte illa med andra ord.

Idag började dagen aningen för tidigt enligt mig, 05.30 var det morgonkaffe och så hoppade vi alla i bilen för att köra pappa ner till Västra på operation. Han lider av något så finurligt som Vikingasjuka, var hans lillfinger blivit krogiga och stela med en stor, stenhård knöl vid första leden. Idag har han då opererats för detta på en hand.
Då vi lämnat av honom vid sjukhuset handlade vi med mamma innan vi kom hem på morgonkaffe. Jag susade till stallet vid 09.30, veterinären kom idag för att fixa tänderna på hästarna. Då Stormisen var lugnad passade jag också på att klippa det värsta fluffet vid öronen (haha, allt skall den stackaren råka ut för!) på honom och så tvättade jag och smorde in utslagen i hans öron ordentligt.
TAndläkarebesöket gick smärtfritt, han hade några ganska rejäla piggar och en liten skorpa på kinden så det var bra att få det gjort.
Efter att jag kom hem fixade vi lätt veckans godaste lunch med mamma, hemgjord pizza med hickory-köttfärs, skinka, ananas, rödlök samt mozzarella- och ädelost. Hej matkoma!

Nu skall vi susa och hämta hem pappa och ikväll träff med Malin. Helgen kommer att bestå av tävlingar både lördag och söndag och kvällstur på sönndag. Bra med fullt schema!
Ha ett fint veckoslut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar