torsdag 10 april 2014

Äntligen!

..har jag skickat in den slutgiltiga versionen av mitt examensarbete. Jag skickade den rättade och färdiga versionen till svenska-lektorn och språkgranskaren, och samma slutgiltiga version till min opponent, min handledare och min sekundära granskande lärare. På tisdagen är det presentation av mitt arbetet och så skall jag opponera Lottas arbetet, den sista spurten typ :)
Förstå hur jäkla skönt det är! Äntligen kan jag börja fokusera på allt annat igen, wippiii!

Igår var jag till stallet och tog ut Stormisen på en skogspromenad. Jag såg årets första nyckelpiga på betet då vi genade där över för att komma till skogen.På vägen till stallet såg jag också två harar precis innan Fagerdal, en vanligt viltfärgad, men också en vit med grå fläckar. Den var tecknad ganska exakt som min gamla Marilyn. Kaninfärger på en hare. Anyway så stannade de vackert bredvid vägen så jag hann knäppa en bild av dem.

Då jag kom tillbaka med ponnyn hade Sandra kommit hem så vi fixade stallet tillsammans. Efter detta gjorde jag en snabbvisit hemma innan jag styrde ner till Majavas för att fixa inför kvällen. Då jag anlände satt han och Jesse på terassen och drack kaffe, så jag försåg mig med en kopp och gjorde dem sällskap i det underbara vädret. Jag agerade också hjälpande hand med att vara portöppnade då han körde in en bal till djuren och så försökte jag gulla lite med kalvarna. Fina djur ^^
Fem och en halv timme senare hade vi fixat spellistan klar samt en handlingslista. Imorgon på kvällen åker vi ett litet gäng ner till lokanlen för att ställa igång och på lördagen smäller det, can't wait! :D

Nu skall jag fixa på Antons present (i sista stunden som vanligt -.-) och sedan skall jag susa iväg till stallet. Ha en fin dag alla :)


Dålig bild på harar


Underbara skogsväg - underbara ponny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar