tisdag 5 mars 2013

Ny sadel, denna gång en som tillochmed passar!

Nu är sadeln betald och officielt min :)

Jag vet inte hur många gånger jag skrivit rubriken Ny sadel.. Men denna gång en begagnad (ser verkligen inte ut så, sadeln är fläckfri och så gott som oanvänd) som jag fick chansen att ha på prov ett tag innan jag bestämde mig. Och den passar ju verkligen bra, jippii!

Det är som tidigare skrivits en Wintec Cair dressyrsadel. Och det bästa med den (förutom att den råkar passa hästen) är att den verkligen INTE ser ut som en syntetsadel, inte på långa vägar. För så högfärdig är jag att jag inte gillar utseendet på syntetiska sadlar, jag tycker de skall vara i läder, piste. Men en syntetsadel som ser ut som läder, ja det går lika bra :D

En annan bra grej är ju att Wintecen passar så bra på honom, då vet jag ju det till nästa sadelköp. Bates är ju en "lyxvariant" av Wintec, så då kommer ju hoppsadeln högst troligt att passa utan att göra några större modifieringar. Bates Elevation Cair går ju att laga exakt enligt hästen rygg, men om originalmodellen passar så är det ju bra :)

Jisses vilket svamligt inlägg! :D


Wintec Cair


Ser inte syntetisk ut 

4 kommentarer:

  1. fast hur stor i tum är den.? tyckte den såg lite liten ut på nån bild du hade den på stormis..? /ida

    SvaraRadera
  2. Det kan jag inte svara på såhär på rak arm, men den passar honom bra, bäst utav alla sadlar jag någonsin provat på honom. Men kanske du blandar med hoppsadeln? För den är liten, dock inte för liten :)

    SvaraRadera
  3. Men om en sadel ser liten ut på hästen e det ju storleken på sätet som e mindre, det inverkar ju ingenting på om sadeln passar hästen, bara den int e för lång.

    SvaraRadera