torsdag 21 mars 2013

Galopp

Denna vecka har varit riktigt skral med stallsbesöken, men tur är Sandra så snäll att hon håller igång honom, vilket hon också gjort idag. Hon har longerat honom en stund idag, nu också i galopp, vad roligt :D Imorgon åker jag till stallet, och då är det ridning på agendan, och efter det eventuellt ett försök till lastträning  :)

På jobbet har jag mest suttit i kassan, hjälpt kunder och hållit städigt på hästhyllorna. Jag är riktigt överraskad över hur mycket kunder det kommer till hästsidan, runt en tredjedel av alla kunder skulle jag säga. Imorgon har vi Agridag, så då skall ni alla komma på besök och dricka kaffe och äta ärtsoppa. och kanske fynda något bland alla specialerbjudanden ;)

Jag passade idag på att köpa hem lite grejer, mitt första inköp som anställd. Jag köpte ett vintertoppatäcke (-50%, vink vink) åt Stormis inför nästa år, en tunn toppajacka till mig själv inför våren, om den nu kommer, och lite hästgodis då Stormis blivit så duktig. Jag funderade om jag skulle uppdatera Stormis' täckesförråd nu under den tiden jag är på jobb och får lön så att han skulle ha en full uppsättning täcken. Han har ju inte behövt så mycket täcken hittills då han för det mesta stått och bara varit igång nu och då, vinterpälsen har fått växa fritt, men nu då han är igång 6 gånger i veckan (och kommer fortsätta vara det) så är det bättre med ett lite mindre pälslager. Vilken lång och krånglig mening det blev.. ;)

Som sagt imorgon stallet, och lördag hopptävlingar i Billnäs, morsning korsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar