fredag 8 mars 2013

Kvinnodagen till ära

..satte jag upp mig på Stormisen första gången på ett bra tag. Jag vet inte varför jag tvekar så med honom. Inte tvekar jag med andra hästar lika gröna som han, inte ett dugg. Kanske är det rädslan över att "förstöra" något nu då vi är så bra påväg. Ärligt talat, jag vet inte. Men idag var jag där, och i fortsättningen vill jag sitta upp och åtminståne skritta av efter att Sandra ridit ett pass. Någonstans måste man ju börja, och själv blir jag starkare i både min ridning och mitt själförtroende för var dag som går.

Nåja, jag började dagen med att skriva en omtent i skogsvärdering, bläh. Jag går inte ihop med exelkalkyler och oförståerliga skogstabeller. Fast jag tror att det var den sista obligatoriska skogskursen, så det är ju fint :)

Jag styrde nosen mot stallet vid 13-tiden, och var i stallet lite före Sandra. Den extra tiden passade jag på att putsa och smörja Stormisens hoppträns, det har blivit lite bortglömt nu då han inte har hoppat på länge.
Sandra kom hem, och vi gick efter ponnyn för att göra honom klar. Sindi skulle ridas på samma gång, det är bra träning för Stormis att en annan häst rids samtidigt med honom på planen. Hästarna fixades klara, och off they went! :)

I början av passet var Stormis seg, som vanligt. Han kräver ganska länge innan han värmer upp, och innan det så går han lite stelt och trippar med ponnysteg fram i traven. Sedan när han är varm, KLICK, hej dressyrfröet!

Idag gick det bäst av alla pass tidigare, han var så himla duktig. Det fanns lite wow-faktor i mig, och jag var riktigt varm över hur duktig och smart han är. Det var sjunde gången idag som Sandra red honom, fjärde gången "på riktigt", så jag är så hiskeligt nöjd över hans framsteg, han har gått så långt över alla mina förväntningar :)

Typiskt min tur så var batteriet nästan slut i kameran, så jag fick några halvdåliga bilder från uppvärmningen, inget värt att visa.

Imorgon är det Helsinki Horse Fair som gäller, så jag hijackar mammas och pappas nya bil på morgonen, svänger via Grundsjö och plockar upp Sandra och sedan väntar en heldag omringad av finfina hästar.
På min inköpslista står:
-bett till hopptränset
-boots med "boll" så att de inte snurrar på hoven
-ridskor/jobbskor (jag börjar ju snart jobba och vill ha rejäla jodphurs)
-handskar
-stigbyglar med räfflad platta till hoppsadeln


L O V E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar