måndag 5 augusti 2013

Stallet

Åkte till stallet efter jobbet som vanligt, och hämtade upp Stormisen. Han halvsov då jag gjorde honom iordning, inget nytt det heller.

Sandra började med att rida lite dressyr, vilket i mitt öga gick ganska bra idag, eller ungefär lika som det gått den senaste tiden och det tycker jag gått bra. Lite småtrög i början, men det är ju inte heller någon nyhet.

Då Sandra ridit en stund satt jag upp och började där jag slutade senast. Jag fick inte riktigt samma känsla som senast, även om den inte var dålig idag heller. Men man kan väl inte rida runt i eufori alla dagar heller ;)
Jag strävar alltid efter att rida utan spö, men idag skulle jag nog velat ha ett då jag skulle trava, jösses vad trög han var, och då jag mera bestämmt manade på honom började han hasta, vilket ledde till att han snubblade ganska illa och jag trodde för en sekund att vi skulle dyka på näsa. Det gjorde vi dock inte, och efter detta verkade han förstå att ta det mera lugnt och lyssnade bättre.
Jag red med stövlar, och detta var inte helt skönt för mina uppbrända knäveck. Varför just stövlar isåfall då? Jo jag har inga specifika ridskor för tillfället. Beställde ett par nya från Hööks, men dessa anländer först i September.

Imorgon då? Jag tror att jag vill ha en barbackalektion i lina, känner mig taggad för det. På onsdag har vi äntligen vår hårt efterlängtade photoshoot, det skall bli så skoj! :D
Färgade också håret idag, min fina man gjorde önskemål om att han ville ha sitt redhead tillbaka, och i skrivande stund är hans ord min lag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar