tisdag 20 augusti 2013

Plastpåsar med onda aningar

Hade palaver på jobbet idag mellan 17.00 och 19.00, hur kul är inte det? -.-

Då jag kom till stallet longerade vi Stormisen med sidotyglar för första gången vilket gick helt bra. Han svarade bättre och gick ledigare med dessa än med gummisnodden, så kanske det vore ett smart inköp.
Vi tränade också lite med en plastpåse vilket nog var väldigt suspekt. Samma plastpåse var inte fullt så farlig igår som den var idag, knäppgök till ponny.

Imorgon på morgonen blir det ett efterlängtat besök till Lojo med Sandra och Nina, och efter det planbesök med ponnyn. Riktigt skönt med att få nolla detta stackars lilla överarbetade huvud en dag och lufta alltihop. Jag vill hitta en riktigt fin klänning till en stundande 30-årsfest (som jag håller på att längta ihjäl mig till!). Behöver jag en ny klänning? Nej. Bryr jag mig om det? Nej. För tillfället tycker jag att jag är värd en ny, fin klänning. Piste.

Annars då? Nåja. Fortfarande samma helvete inne i huvudet, samma obesvarade frågor och en outhärdig känsla av hjälplöshet och svek. Samma bitterhet över hur någon man älskat utav hela sitt hjärta, en vacker själ, över en natt förvandlats till ett isande, känslokallt bortskämt litet barn. Aint love grand..









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar