söndag 25 augusti 2013

Löshoppning

Slåpade mig ur sängen på förmiddagen för att åka till stallet och löshoppa. Då jag anlände till stallet hade Sandra stallsfixandet på slutrakan, så jag höll henne sällskap och hjälpte till med viktiga saker, som exempelvis att lägga på och stänga av vattnet. Duktiga jag ;)
Vi gick ner till vallen och byggde upp en löshoppningsgränd med ett vanligt hinder och en oxer.
Pia, som var dagens fotograf, anlände då vi var nästan klara, så vi tog upp Barbie och Pale som var först i tur.

Det var så kul att se på Barbie då hon visade upp sig. Hon hade så kul och flög fram, krutgumman! Pale skötte sig också väldigt bra.

Då de var klara hämtade jag upp Stormisen, borstade honom och tränsade. Vi prövade också våra nya skydd idag, och jag är nöjd med dem. Vi tassade ner till vallen och släppte honom lös. Han skötte sig riktigt bra, han sprang i lugn takt och hoppade fint, ganska luftigt och man såg att han tyckte det var kul.
Vi höjde sakta, och i slutet hoppade han ett rättuppstående på 100 cm. Här var första gången han vägrade, men det skyller jag totalt på mig själv. Jag gav honom inte tillräckligt fart, så han travade mot hindret och upptäckte för sent att det var lite högre, där vägrade han. Då han sett hindret seglade han ledigt över, av sig själv :)
Så hag är nöjd över honom, finisen!

Själv trodde jag att jag skulle dö, vaknade med en lätt känsla av baksmälla även om jag inte druckit något, sedan värmen till på det och att springa efter en lat häst, huahh! Nåja, överlevde gjorde både jag och hästen :)

Efter Stormisen hoppade vi ännu två hästar, och då vi var klara var vi alla ganska slut.
Då alla stod i hagen satte vi ner oss en stund med Sandra och fynderade ut menyer på nattmat till inkommande lördag. Vi kom fram till några helt bra alternativ så nu gäller det bara att handla, gå till skogen och fixa allt på fredag. Ojj vad jag längtar!

Samtliga bilder är tagna av Pia Hindersson.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar