tisdag 25 februari 2014

Sjukling och nya utmaningar?

Hej på erfrån en sjukling som sitter ensam hemma i Råbacka då mamma och pappa åkt österut tillsammans med mommo för att hälsa på Rony, Maria och barnen.

Gårdagen i stallet var ganska vanlig. Jag kom till Fagerdal vid 11-tiden och fixade allt klart i stallet. Vid 14 gick jag in, tömde och fyllde diskmaskinen och lade på kaffe. Medan jag väntade på Sandra bläddrade jag igenom nyaste Equipage i jakt på intressanta artiklar.
Då Sandra kom hem drack vi kaffe och åt ett mellanmål innan vi gick ut för att motionera hästar. Vi körde ut en länk med Barbie och tog Stormisen som handhäst. Vi körde en länk var varken jag eller Stormis varit tidigare, men det var så skönt och Stormisen var nöjd.
Väl tillbaka i stallet sköljde vi benen på dem, täckade dem och så fick de gå in. Vi tog inde resterande hästarna och de fick äta sitt eftermiddagshö i lugn och ro.

Senare på kvällen kom Tessi och Jessy på besök. Vi spenderade kvällen men struntprat och skratt i en slö hög i min säng. Det som var kvar av kvällen spenderade jag i sängen och slötittade på serier tills jag somnade och vaknade precis innan 06 med att datan fortfarande var på. Eheh.

Jag har nog dragit på mig en förkylning och lite feber, blää. Det är dock inte så himla allvarlit, tror att jag åker till stallet lite senare om jag hålls i nuvarande skick.

Jag fick också lite sämre nyheter idag. Jag skickade ett mail till Agrimarket igår då jag blivit lovad att fortsätta där i år. Svaret jag fick var att jag nog inte kan fortsätta. Jätteskoj. Jag ser det dock som ett tillfälle att hitta nya utmaningar, så nyss sökte jag en plats som granskare till Nylands ELY-central och håller tummar och tår. Om det skulle lyckas skulle jag jobba tillsammans med Lottus ^^
Kommer också att söka till några andra platser som jag skulle kunna tänka mig att jobba vid, innan det blir desperat och i stil med "man tar vad man får". Jag har inga höga förväntningar men det skadar aldrig att prova :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar