tisdag 18 februari 2014

Hur går det för flaggan?

Satt och filosoferade lite kring historia här om dagen då en tanke slog mig. Hur skall det gå för den brittiska flaggan? Kommer Union Jack att fortsätta se ut så som vi alla känner den?

I september detta år kommer det att vara en folkomröstning i Skottland om huruvida de borde vara självständiga eller inte. Jag tänker inte ta ställning till detta då det inte rör mig och min kunskap om ämnet är väldigt liten. Men jag har min egna åsikt som jag filosoferar lite fram och tillbaka.

Men flaggan är ju en korsning av engelska flaggan och den skotska flaggan, kommer de att kunna ha kvar den om Skottland blir självständigt? Union Jack är ju en stark symbol i sig. Det kommer bli intressant att se :)



















1 kommentar:

  1. håller helt med om att hålla sig utanför det där hihi. välja får de göra själva. men intressant att se om flaggan ändras det har du rätt i ....

    SvaraRadera