torsdag 27 februari 2014

Lång"ledigt" och Sverigedrömmar

Hej på er! Hälsnigar från ett grådaskigt Råbacka, blääh. Dock börjar jag känna mig kryare ur denna förkylning, det är ju bra. Lite småsnorigt är det ännu, men det är inget som stoppar mig.

Igår var jag ju på möte med min handledare, hon hade typ tre saker att påpeka, detta var grammatiska saker. Några småklumpiga meningar, dock menade handledaren att hon inte visste hur hon skulle ha formulerat dem bättre själv.
Så nu är det bara att finslipa lite, skriva några få sidor som sammanfattar och skriva ner fallstudien om Jolanda. Lite komplettera med några kopior ur böcker jag fick av handledaren och fixa klart några bilagor. Sen är det bara att kontakta några uppfödare och fotografer om jag kunde få låna deras fotografier. Jag och mamma samlade igår ihop foton på äldre generationer ur släkten och deras finnhästar. Dessa foton kommer jag plocka in i kapitlet som handlar om finnhästens historia. Jag tycker det är kul att ha med lite egna foton som har betydelse för mig, det gör arbetet lite tjusigare :)

Efter mötet gjorde jag en snabbavstickare till stallet och umgicks en stund med Sandra innan jag åkte hem. Väl hemma åt jag en snabb middag innan Tessi och Jessy dök upp och spenderade kvällen med struntprat och en massa skratt. Vi pratade också lite om att göra en resa ner till GeKå's Ullared i sommar, jäklar det har jag drömt om länge! Det skulle vara så kul att göra en avstickare ner dit, åka på fredag, vara där hela lördagen och komma hem tillbaka på söndagen. Really nice :)

Vetni, nu har jag "ledigt" till nästa veckas fredag. Såklart skall jag fixa på examensarbetet, men det är inte så överdrivet stressigt. Så skönt, ojj vad jag kommer vara i det där älskade stallet, fixa hemma och umgås med kompisar, kul kul!
Haha, bara solen skulle titta fram skulle det vara det dår perfekta vädret. Men, må inte den också kommer visa sig snart :) Nu skall jag kolla lite bloggar innan jag åker till stallet. Tänkte fixa allt tills Sandra kommer hem då det är en lite brådis-dag idag då mycket skall fixas. Jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på med Stormis, men skall iallafall frisera hans man och svans.

Ha en fin dag alla :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar