söndag 2 februari 2014

Pepp, plums och Australien

Hej alla fina! Gårdagen innehöll betydligt mindre lejdon är dagen innan, så nu är vi peppade igen!

Spenderade förmiddagen igår, en stor del av eftermiddagen också, med märkpennan i högsta hugg och gick igenom kompendier om färggenetik som jag fått av min handledare. Och vetni, jag är sä otroligt peppad inför arbetet. Visst har jag alltid varit intresserad av genetik, speciellt just med färger och finnhästen, men såhär intressant var jag inte beredd på :)

På eftermiddagen styrde jag mot Fagerdal var vi plockade in hästarna och så gav vi oss ut på en promenad i mörkret på åkrarna. Sandra med Pale och Stormis som handhäst och jag plumsandes efter med Sindi. Efter en stund styrde jag ut på vägen med Sindi och tassade en stund vidare. Med torsdagens ylande färskt i minnet var jag nog ganska paranoid och sökte spöken bakom varje träd. Sindi lunkade dock på, lugn som en filbunke.

Då hästarna stod i stallet öppnade Sandra en flaska rött, vi bänkade oss i soffan och drömde bort oss till Australien tillsammans med McLeod's Daughters. Vi kollade skamligt många avsnitt, bara med en liten paus att utfodra hästarna och oss själva där emellan.

Nu är det söndag igen och februari. Tiden flyger förbi.
Nåja, nu drar jag iväg till stallet, Stormisen skall ridas igenom ordentligt idag och senare skulle väl Nina och Sofia komma till Fagerdal så ger vi oss ut på promenad. Ännu senare ikväll blir det troligen efterlängtad dejt med Tessi och Jessy. En söndag riktigt i min smak :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar