torsdag 27 februari 2014

Nästsista februari tvåtusenfjorton

Tänk det, snart är vi inne i mars. Like, vart flyger tiden? Jag hinner inte med, verkligen inte. Nästintill så det är lite småskrämmande. Snart börjar vårbruket och sen står midsommaren och knackar på dörren. Men, ta det med en klackspark och go with the flow :)

Åkte till stallet strax efter lunch och fick exakt allt fixat (förutom att fylla de två hönäten, är anarkist på det området och vägrar fylla dem ensam ;) )tills det att Sandra ringde och deklarerade att hon snart plockar upp mig så att vi kan åka och hämta hem fodret från Lillhammar. Roadtrip är alltid kul, kort eller inte..

Då vi var tillbaka i Fagerdal tog vi in hästarna då det snöslaskade en aning, och gick efter det för att dricka en värmande kopp kaffe och resa till Australien för ett tag. Jag är verkligen så jäkla förtrollad av serien och skulle kunna kolla den i ett kör typ. Och suget att resa till Australien, träffa någon vackert solbränd aussie med stetson och bosätta sig på en liten farm med köttboskap, några hästar och en kelpie? Ja, det är ganska stort för tillfället ;) 

Då vi gick ut tillbaka var det dags att motionera våra underverk. Medan Sandra longerade Pale passade jag på att ge Stormisen en riktigt skön stund med ryktborsten. Jag friserade också hans man och svans. Jag blev förvånad då det gick utan problem att spruta lite glansspray i pannluggen, det skulle aldrig ha gått för sig för ett år sedan. Ett litet framsteg är också ett framsteg :) 
Han blev longerad idag endast i grimma, imorgon hoppas jag att det blir ridning, beror dock helt på tidschemat. Efter longeringen gick jag ut på en kort promenad med honom, njöt av tillvaron och av att ha en så fin kompis som min häst. Älska det, bara för att.

På kvällen gick vi en skön promenad med Malin och nu har jag skrivit färdig en företagsuppgift till skolan. Imorgon då? Ja, städa kaninburen, stallet och senare en träff med Anton och Nina. Tvätta bilen borde jag också bestämt, men vet ej om det finns tid till det imorgon. 

Sov gott alla söta :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar