onsdag 20 februari 2013

Tömkörning

Idag hade jag föreläsningar på förmiddagen, och efter det åkte jag direkt till stallet vid tvåtiden.

Då jag kom till Grundsjö tog vi in Stormisen, och borstade honom och selade, för idag var det dags för tömkörning. En gång protesterade han, men annars gick det ganska fint med tanke på hur lite han är tömkörd (5 gånger kanske, och detta senast då han bodde i Grundsjö). Sandra testade också att göra skänkelvikning från marken, och min lycka var total då han efter lite funderas gjorde skänkelvikning, och flera gånger. Det har han aldrig gjort tidigare som markarbete (och ytterst få gånger uppsuttet). Jag är så stolt över honom.

Han är också mycket lugnare och snällare än vad han var i Lappträsk, varför vet jag inte. Vad jag vet är att jag är så glad att jag äntligen har möjlighet att umgås med honom varje dag <3

Jag är också glad och totalt överlycklig över att vi konstaterat att han inte är ett hopplöst fall. Ganska långt ifrån faktist.

Mitt HÖÖKS-paket infann sig på posten idag, så då jag kom hem från stallet tog jag ut det, vilket fint täcke, och ett ännu finare pannband! Imorgon gäller det att byta pannband på hans nya dressyrträns, så att han inte har identiskt träns med Pale :)

Imorgon skall vi på morgonen till Ingå, och senare på dagen skall Stormisen ridas. Sandras far skulle kanske ploga upp en ny liten bana på åkern, så på återseende.


Stormis och Uffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar