onsdag 13 februari 2013

Pale- och Stormisupdate

Idag vaknade jag åter tidigt, körde Mr T till skolan och sedan vidare till Ingå.

Då jag kom till stallet släppte jag ut stona (det visade sig att två skulle ridas på morgonen, men det är en annan historia..) och tappade vatten till hagen. Jag tänkte longera Pale direkt på morgonen men 2 av stona skulle som sagt ridas så jag passade på att mocka boxarna och köra in ny fin torv under tiden som jag väntade på min tur.

Balen som vi med möda och besvär rullade in igår var dålig, så den rullade vi glatt ut tillbaka idag, och sedan in med en ny. Just my rotten luck I guess.. ;)

Pale var riktigt sur på mig då han hamnade vänta så länge, det passade ju inte riktigt hans status. Han försökte med allt, han var sur, han var bestämd, han var ledsen och han var söt. Jag slår vad att jag såg en liten krokodiltår också ;) Men glad var han då jag till slut gjorde iordning honom och gick ner till manegen, och fart hade han också. Jag longerade honom ungefär 30 minuter, i alla tre gångarer. Lyckan var stor då han var pigg och fin och inte hostade en enda gång, YASS! Efter longeringen täckade jag honom, och släppte ut honom till sina flickor väl i tid till dagshöet. Själv styrde jag kosan via en hemlig destination och sedan hem till mamma och pappa på kaffe.

Stormis har också blivit motionerad idag, enligt Janina hade han varit väldigt pigg och framåt och mest velat galoppera och skippa traven. Kul att han inte alltid maskar :D Han hade också blivit rädd för något väldigt farligt, men dock osynligt. Jag har själv alltid tyckt att de osynliga är de farligaste, man ser ju inte vad de gör. Knashäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar