torsdag 7 februari 2013

Longering, Nanna och goda nyheter

Pigg och glad steg jag upp på min lediga dag och styrde kosan (eller kossan?) mot Grundsjö. Där plockade jag upp Sandra och så bar det av vidare mot Ingå. Idag var det longering med Pale och ridning med Nanna som stod på agendan.

Vi började med att släppa ut Tiltu och Bobbis, och gjorde sedan iordning Pale för longering. Hans hosta har blivit mycket bättre nu då han fått slemlösande hostmedicin, men bra att ta det lite lugnt en stund. Anyway så gick vi ner till manegen och löslongerade honom en stund, fint gick han. Jag försökte fotografera honom, men han var så snabb att han inte fastnade på bild.. ;)

Efter Pales longering släppte vi honom i hagen och gjorde iordning Nanna. Sandra red henne en stund först, och hon gick fint. Hon var mycket mera avslappnad idag, och samlade sig lite bättre än i förrgår. Sandra red henne i alla tre gångarter, och sedan var det min tur. Hon var trevligare att rida idag, avslapnad och funderade inte på att stanna, Jeijj! :) Runt en timme red vi henne, och hon var riktigt nöjd då hon slapp ut i hagen tillsammans med sina kompisar.

Efter ridningen fixade vi stallet som vanligt innan vi åkte hem till Sandra. Jag fick väldigt goda nyheter, som jag berättar mera om inom en snar framtid :)

Ni får förlåta dålig bildkvalitet..

Sandra och Nanna


Sandra och Nanna


Jag och Nanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar