fredag 22 februari 2013

Ny sadel!

Snacka om tur! Jag grät lite på fb igår om att ingen av de sadlar jag har (jag har MÅNGA) passar Stormisen, och plötsligt får jag ett meddelande av en kompis' mor som skriver att hon har några sadlar som jag får prova. Idag hämtade min snälla kompis en av sadlarna hem till mig, en svart hoppsadel, och vet ni, den passade fint på Stormisen, YESS! Så ett stort tack till Ann-Marie och Jan :)

Sadeln är alltså en gammal svart hoppsadel, hittade inget märke på den (som om det vore någon skillnad). Den är dock väldigt mjuk och spänstig för sin ålder. Liten är den också, men bekväm att sitta i och passlig för Stormis. Score!

Anyway, jag kom till stallet först fyratiden efter att ha spenderat hela dagen tillsammans med mina föräldrar. Vi tog in Stormisen och fixade honom inför ridningen. Och bra gick det. Han är inte alls spänd mera, och fungerar finfint för Sandra. Vet ni den lycka och tacksamhet jag känner..oförklarbar.

Sandra red ungefär en halvtimme, och efter det lite mys med ponnyn vid boxen. Han är så lugn och glad <3

Imorgon är det en terrängtur som gäller :)


Vår nya sadel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar