onsdag 27 februari 2013

Bedrövlig kamera

Nätet har strulat hela kvällen, så jag kunde först nu skriva ett inlägg om dagens händelser.

Jag kom till stallet vid fyratiden, vi fixade Stormis färdig för ridning och tog in de andra hästarna innan Sandra satt upp.

Stormis var lugn och fin i början av passet, men i samma veva som Sandra skulle lyfta trav med honom blev han skrämd för någonting, och spurtae iväg och studsade lite, men han lugnade ner sig igen efter en stund för att återgå till sitt coola jag. Sandra red honom i alla tre gångarter och övade på att få honom lite mera böjlig i hörnen.

Traven är det som måste övas mest på, då det tar en stund innan han hittar ordentlig takt. Skritten börjar gå riktigt fint, Sandra deklarerae idag att man får igenom skänkeln i skritt. Galoppen är heller inget problem, han orkar hålla den riktigt bra och har en behaglig takt och fin galopp överlag. Dock måste han öva lite vid övergång från galopp till trav, han vill speeda på lite och det resulterar i slängtrav.

Någonting som jag är så glad att se är att han har en helt annan motor sedan han flyttade, han går fram med en helt annan energi. Jag älskar också att se hur han för varje dag blir lite bättre. I love it!

Dock kan jag inte säga att jag älskar kameran. Idag fick jag exakt en någorlunda representativ bild, alla andra är suddiga. Pöhh!
Imorgon är vi inte riktigt säkra vad Stormis skall göra, skall han ridas eller tömköras.. Men jag skall få min efterlängtade första lektion på Sindi, wihiii!


Galopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar