söndag 10 februari 2013

Bettlöst

Idag har vi testat en helt ny grej med Stormisen, nämligen bettlöst. Vi red honom endast i Monty Roberts träningsgrimman. Grimman köpte jag för flera år sedan då vi med Sandra firade min födelsedag (jag tror jag fyllde 18) med att besöka en clinic med herr Roberts i Helsingfors. Väldigt sevärd, jag har besökt en clinic med Monty Roberts och två med John Moore, och det är nog otroligt. I'm in awe for these legends.

Nåja, vi gjorde honom iordning med Wilma och gick ner till planen. Det har ju snöat ganska friskt, och så var det plusgrader så styltfaktorn under hovarna var enorm. Men ponnyn skötte sitt fint, han funderade inte ens vad vi höll på med och tyckte det var riktigt kul utan bett. Han var väldigt avslappnad och fin. Han var seg att lyfta trav, vilket jag i detta före inte beskyller honom alls för. Han lyfte nog trav fint efter en liten galoppsession, men de travade endast lite för att undvika snubblande och andra missöden.

Efter att Stormis var motionerad körde vi Jolanda några varv runt banan. Vilken smart liten 2-åring! Ge henne och Adele några år på nacken så ska ni få se vem som plockar rosetter på tävlingsbanorna i östra nyland :)


Bettlöst


<3


Where would I be without U?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar