söndag 18 maj 2014

What it is

Hallo i stugan!
Oj vad skönt med en ledig dag! Jag vet inte när jag senast hade en ledig söndag, så det är ju inte dåligt. Vädret bjuder också på sitt allra vackraste så det måste tas till vara. Idag gäller stallet, städning av kaninburarna ute samt promenad i Råbacka-skogarna med Malin senare på kvällen.

Idag vill jag rida Sindi igen. Jessy läste upp mitt horoskop här om dagen, och det löd Rid ut stormen. Jag tolkar det endast på ett sätt och så skall det väl bli då :)
Igår var det tävlingar innan jag åkte på kvällstur. Billnäs Games gick av stapeln och vi var där. Både häst och ryttare presterade fint och det fanns massor med fina hästar att kolla på i smyg. 
Jag har bestämt mig, jag vill ha en dressyr-inriktad finnhäst till nästa. En ganska stor en men ändå atletisk sak som aldrig ens hört talas om en travbana. Jag må väl få jobba arslet av mig, men det lär väl vara värt det hela i långa loppet.
Tänk er en ganska ljus fux med vitt tagel (alternativt en rödbrun) med allt skinn i brunt, bruna stövlar och brun kavaj (haha, som om jag någonsin skulle tävla :'D ) kombinerat med vitt eller cremefärgat schabrak samt byxor.. Oj oj oj.
Att drömma är tillåtet :)

Nej hörni, nu skall jag lyfta bakdelen härifrån och aktivera mig. Ha en fin och produktiv söndag allesammans :)


4 kommentarer:

  1. Varför just en finnhäst och inte ett halvblod som är avlat för dressyr? :)
    /Cessi

    SvaraRadera
  2. En finnhäst e allti en finnhäst... =) Ljuuvliga hästar som passar ti allt...
    Maria

    SvaraRadera
  3. Jo jag vill nog ha en finnhäst, har velat ha en sedan jag var liten :)
    Rent prestationsmässigt går det ju inte att jämföra halvblod med finnhästar, men det är inte det jag är ute efter. Den ultimata drömmen vore ju att syssla med småskalig finnhästavel inriktad på färger för att jobba för vårt kulturarv, men vi får se :)
    Och så finns det ju massor med fina dressyrfinnar :)

    SvaraRadera
  4. Just det :) vi behöv ju int gå längre än till allas vår yrboll Uffe som sku vara vad som helst bara hans huvud int sku vara så förstört...

    SvaraRadera