onsdag 14 maj 2014

Summer is in the air

Vad skönt att det äntligen börjat bli lite varmare i luften och att det slutat regna. Till helgen har det lovats ännu varmare, så nu gäller det bara att hålla tummar och tår över att det slår igenom så att vi kan välkomna sommaren med öppna armar.
Något jag inte välkomnar med öppna armar är alla dessa småkryp som börjat titta ut ur sina vrår. Speciellt fästingar som börjat se min långhåriga katt som en perfekt måltavla och festmåltid. Nej, de är inte så värst mysiga.

Vad har jag pysslat med idag då?
På förmiddagen röjde vi lite gamla träd med pappa. Jag råkade också hitta ett superfint "fönster" från ett gammalt skåp i vårt gamla vedlider. Återbruksintresserad som jag blivit tänker jag putsa upp det och alternativt måla om det och hitta på något fint med det. Kanske en speciell fotoram eller en väggdekoration med gamla anor. Det återstår att se, jag lovar bilder då jag klurat ut vad det skall reinkarneras som.
Jag var också till stallet var det gällde de vanliga sysslorna, dock hade Sandra mockat klart då jag uppenbarade mig så mina spagettimuskler fick vila idag.
Då stallet var fixat tassade vi in för en kall päroncider och några avsnitt i soffan tillsammans med våra favorit-döttrar.

Vad annat då? Jag red en lektion med Sindi. Jag lovar er, djupt under all rost ligger det, inbäddat sedan länge och väntar bara på att bli upphittat igen. And it will!
Vi tog in hästarna, fodrade dem och gick in för att knäppa på kaffekokaren. Tina kom på en sista kaffe (haha, Tina driker inte ens kaffe!) innan hon åker tillbaka till Åland imorgon.
Här hemma har jag också fyllt i en massa blanketter och formulär för att ansöka om examensbetyg samt publicera mitt examensarbete på nätet. Imorgon kommer jag att försöka mig på att publicera det och så skicka in alla blanketter då jag åker till jobbet för kvällstur.

Jahapp, det var min dag i det stora hela. Imorgon jobb och kvällstur som tidigare skrivet och så morgontur på fredag. På fredag väntar också en ny lektion med Sindi, wihii!
Nu skall jag ta min vanliga bloggrunda och sedan gå och bädda ner mig i mina nya, underbara Union Jack-sängkläder tillsammans med några avsnitt Supernatural. Jag är riktigt eld och lågor nu då jag äntligen skaffat fjärde säsongen. Och det bästa, jag köpte femte och sjätte i Ullared, jeee!

God night, sleep tight ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar