lördag 31 maj 2014

No rest for the wicked

Tjosan!
Så var det helg igen då. Det som står på agendan är jobb, bedrövligt helgjobb då det är kvällstur på lördag och morgontur på söndag. Men månne det nu kommer gå vägen.

Igår var jag väldigt slö på förmiddagen och skuttade till av glädje då Malin ringde och bjöd upp mig på kaffe. Så det blev varken Sello eller hemgjorda hamburgare igår. Vi planerade en god stund en kommande helgs program tillsammans med Malin.
Lite senare ringde Majava och bjöd med oss för att spela fotboll (!!), så jag susade hem för att byta till mera träningsaktiga kläder och så bar det av mot sportplanen i våran vackra by.
Vi spelade i nästan tre timmar, detta prövade verkligen konditionen och kropp. Någonstans halvvägs genom spelet började mina höfter ge upp på allvar, men det gjorde inte lika ont att springa som att gå så det var väl bara att köra på. Stupidity is what stupidity does.

Denna morgon var jag dock styvare än ett järnspett och haltar fortfarande omkring. Dock tror jag nog att det blir bara bättre, så mera fotboll åt folket!
Nu skall jag ta itu med min senaste teckningsinspiration. Jag har tagit upp Diana Gabaldons Outlander-serie på nytt efter ett litet uppehåll och är nu inspirerad till tusen.
Senare är det kvällstur som gäller.

Ha en fin lördag!

Foto: Has spent the night with these and the good ol' gang. It's a wonder that I'm still alive :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar