onsdag 7 maj 2014

Onsdagen den sjunde maj

Halloj peeps!
Yess, idag är den första av sex lediga dagar på rad, hur jäkla skönt är inte det?

Igår hämtade vi hem bilen från krockreparationen innan jag åkte till stallet, den har nog aldrig varit så blank och fin som den är nu. I stallet var det vanliga stallsysslor som gällde och så kaffe och några avsnitt favoritserie på det. Senare drog jag vidare upp till Nina var vi hade Ghost Adventures-marathon och smaskade mudcake. Inte helt fel det heller. Då jag kom hem somnade jag som ett ljus och sov som en stock till tidig förmiddag. Underbart!

Idag sov jag som sagt ganska så länge, vaknade vid 09 och drog mig i sängen en god stund efter det. Jag åt frukost tillsammansm ed mamma och papa som kom hem från Ekenäs innan jag styrde mot stallet. Då jag anlände till Fagerdal fyllde jag vatten ut i hagarna samt fodrade innan jag tog tag i stallsjobbet. Jag hann tvätta foderfaten och mocka några boxar innan Sandra ringde mig och frågade om jag ville ta ut Barbie på en tur med kärran. Det ville jag ju såklart så jag selade henne och tog en liten utflykt med den gamla damen. Världen var så vackert ljus och vårig genom mina gula skyddsglasögon och solen värmde skönt. Vi joggade stadigt nästan hela turen så gumman var lite svettig då vi kom tillbaka hem. Jag borstade henne och lade en filt över henne då hon gick in i boxen, pratade strunt med Sandra och plockade lite sten ur hagen vi rider i. Jag städade också bort lite hö som blivit torrt ur hagen. Barbie och Pale är lite kinkiga så de vill inte ha höet då det torkar för mycket, de andra lurvisarna kom dock emot mig med tindrande ögon då jag dumpade stota högar med hö framför mulen på dem.
Jag agerade åskådare medan Sandra red Pale, mockade en box till och måste sedan åka hemåt igen.
Snällaste Sandra har lovat pröva longera Stormisen ett varv (han har ju sjukledigt) och så har hon lovat bta honom under helgen då jag inte är hemma. Hur jäkla snällt är inte det? Tack! ^^

Nu på kvällskvisten har jag printat ut två exemplar av mitt examensarbete och tvingas köra dem till Ekenäs imorgon. Hur jäkla onödigt är inte det? Jag var till Ekenäs igår och mamma och pappa var idag, det skulle ju ha gått så smidigt då om jag bara vetat om det. Nåja, life happens. 
Senare ikväll, närmare exakt efter 21, kommer Tessi och Jessy ner en sväng, kul!
Och imorgon? Jo imorgon smäller det! Vid 17 åker jag upp till Malin och så drar vi iväg på våran första gemensamma roadtrip! Jäklar vad jag ser fram emot det, och vad kul det skall bli! Wippii!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar