måndag 27 januari 2014

Utdragen kompismiddag

Lördagens middag blev riktigt bra. Jag lyckades med maten och sällskapet var också bra. Dock drog det ut en aning på tiden, och klockan var 06 på morgonen då vi som var kvar då ännu gick och lade oss. Hoppsan. Men det var väldigt lyckat, det är ju huvudsaken :)

Kvällen började vid 18.30 med hemgjorda smokey-hamburgare, BBQ-stickpotatis och en sallad med hemgjord smokey hickory majonnäs och till efterrätt vaniljcreme med passionsfrukt. Riktigt gott! I glasen hann vi med allt mellan Smirnoff Gold, Jack Daniels och Estrella vitt vin. Nam :)
Underhållningen stod av god musik (country-music is sugar for your soul), massor av prat och Trivial Pursuit. Sorligt nog hamnade hälften av gänget åka hem vid 23, men de av oss som blev kvar höll som sagt kvällen vid liv ända tills tuppen gal. Länge sen sist, och skulle verkligen inte orka med det allt för ofta men ibland är det kul :)

Söndagen gick lite i en dimma. Besökte Malin för sällskap och promenad vid 14-tiden, och efter att jag kom hem parkerade jagmig på soffan var jag stannade ända till kvällen borträknat då jag diskade några maskiner, matade katten eller fixade lite ätbart (english breakfast vid klockan 18, det var en första gång ;) ).


Findukat i Råbacka


Hemgjord smokey hickory-majonnäs, Hellmans honey-mustard
 och Smoked Scotch Whiskey salt 


Single Islay-Malt -människan i mig gråter.. ;)


Café Avec


Vaniljcreme med passionsfrukt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar