tisdag 28 januari 2014

Like, what the Hell happened?

Hej alla söta!

Som jag tidigare deklarerade så var jag på mitt första examensarbets-möte med min handledare idag. Och vetni, chockad är bara förnamnet.
Jag var beredd på att bli nerknackad som en spik i ett bräde och hade stålsatt mig med bra motargument, rakryggad och självmedveten studerande som jag försöker vara. Det visade sig dock vara en onödig förberedelse.
Feedbacken jag fick var genomgående positiv, jag fick väldigt goda ord för mitt sätt att skriva och formulera texten och för hur klart och to the point jag skrivit. Jag fick positiv kritik över valet av ämne och för att jag verkade veta vad jag skriver om. Källorna var väldigt bra och hon skulle kopiera åt mig några texter som jag kunde ha användning av. Jag fick order om att fortsätta på samma sätt jag gjort såhär långt, då kan det inte gå fel. Like, WHAT?
Jag trodde inte mina öron eller ögon då jag gick tillbaka till Atrium. Personkemin mella mig och min handledare har alltid varit usel, jag har ifrågasatt varje liten grej jag inte hållit med om på lektionerna, och det har inte varit lite. Då jag märkt hur dålig läraren i fråga är på att ta kritik och argumentera har jag ifrågasatt lite till, bara för att. Personen i fråga gillar inte hästar, ni kan tro att vi hade vissa (i efterhand) väldigt underhållande diskussioner på hästkurserna.. Ja, ni vet vad jag menar. Hon gillar inte hästar och hon gillar inte mig.
Men hey, jag tackar och kör på som vidare, det är ju bara bra om vi efter fyra år kan arbeta bra tillsammans på en sista, ganska avgörande punkt. *Ropa inte hej innan du är över bron* ;)

Åkte till stallet då vi var klara i skolan och tog in hästarna. Efter det följde kaffe och några avsnitt McLeod's Daughters. Jag gullade också lite med min häst och plockade upp lördagens fynd på sina rätta platser och justerade några av dem till passande storlek.

Imorgon åker jag tidigt till skolan så jag hinner jobba lite med arbetet, efter lunch skall vi göra lite andra uppgifter och på kvällen är det vår egen privata pizza-sitz och halardygn, så vi fortsätter på Kårken.

En grej som jag skulle vilja be av er, har ni några önskemål om vad jag skall skriva om? Det känns som om jag hela tiden trallar på om samma saker, dessutom tycker jag att mina senaste inlägg varit fruktansvärt röriga.
Ett inlägg om våran utrustning skall jag göra inom snar framtid, måse bara fota allt och få min andra hälft att med ett leende på mulen ställa upp som fotomodell. Men något annat? Vad som helst :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar