fredag 31 januari 2014

Longeringsdag och lejdon

Hej på er! Hoppas ni haft en bra början på veckoslutet :) Själv lider jag av århundradets lejdon. Tror inte att det är ett ord, men det finns inget annat som beskriver lika bra. Bitterhet kanske? Anyway, jag är lejd på människor som inte kan svara på meddelande (HUR svårt kan det vara??). Jag är lejd på människor som varken dyker upp då dom skall eller meddelar att de inte kommer dyka upp. Jag är lejd på att Stormisens svindyra HW-utetäcke blivit brutalt slaktat (mer om det imorgon). Jag är lejd på min rygg som gav upp kontraktet igår. Kort och gott? Jag är bitter. Och fruktansvärt nikotinsugen! Har dock i sluta-röka-kampanjen bestämt att inte röka hemma, bara på helger ibland. Usch.
Det är dock ytterst sällan jag är såhär inåtvänd, så kanske jag blir förlåten ;)

Efter skolan styrde jag mot stallet för att hinna göra något innan hovslagaren skulle (observera skulle) dyka upp. Det första jag gjorde var att longera Jonatan, de korta små ponnybenen sprang så glatt på i snön på vallen, gulleponny :)
Då han stod i hagen tillbaka mockade jag Stormisens box innan jag tog in honom och fixade honom klar för longering i sin tur. Idag fick han jobba med selen och sidotyglar. Bortsett från att han var rädd för allt i början och kokade kaffe en god stund så gick han riktigt bra efter det, inget ohanterbart maskande.
Sandra hade kommit hem tills det att vi kom tillbaka till stallet med prinsen så vi fixade klart det som var kvar och så longerade vi ännu Barbie och Pale nere på vallen. Jäklar vilken liten raket Barbie är, haha sötis :D

Efter detta tog vi in de resterande hästarna och gick in för en värmande kopp te. Nu sitter jag hemma, dödstrött och med material till slutarbetet framför nosen som borde gås igenom och sorteras. Inspirerande? Nej. Nåja, kanske jag orkar aktivera mig en liten stund innan jag gömmer mig under mitt täcke för att drömma bort mig med Sam och Dean en stund innan det är snark i lådan.

En bra grej som hände idag var dock att Lotta fick fixat hotellrum till Pampas Nationaldagar, jeijj! Så det blir en långhelg i Vasa i mars, det att det råkar vara på min födelsedag gör inte saken sämre :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar