fredag 10 januari 2014

Sömnbrist och skolans bedrövliga kaffe

Hej på er från ett mörkt och lerigt Råbacka.

Vetni, skolans kaffe är nog det absolut vidrigaste kaffe jag någonsin druckit. Och det intressanta, vidrigheten har många smaker. Ibland svagt, ibland så starkt att en sked nog skulle stå för sig själv och ibland bara en udda bismak av unken filttoffla. Idag var nog en av de mer intressantare smakerna, kan inte sätta fingret på vad det var, men nog intressant. Som i Harry Potter, där har de ju Berty Bott's every flavour Beans, vi kan stoltsera med Novia's every flavour Coffee. Snask.

Inatt sov jag inte alls, jag stör mig så då jag bara får svårare och svårae att sova, det finns en stor skillnad på att inte vara trött och att inte kunna sova. Jag kikade på Supernatural halva natten, lika bra med underhållning då man ändå är vaken. Stängde datorn nåt tag vid 02-03 för att ens försöka få tag i sömnen. Detta resulterade i att jag har luggit och snurrat i sängen, öppnat fönstret, snurrat lite till, stängt fönstret och fortsatt att snurra. Mitt i allt snurrande hörde jag mammas väckarklocka, altså var klockan 05.45. Min egen klocka ringer 06.45, så det var ju en lyckad natt. Suck. I kvadrat.
Ögonen gick i kors då jag stegupp, men jag klarade mig till Ekenäs och tillbaka och tillochmed hela skoldagen utan att somna bort. Aktiv studerande som man är.. ;)

Jäklar vad det osar av negativitet idag, det var varken bra eller planerat..
Anyhow så var jag i stallet vid 16.30 och vi tog in hästarna och fodrade lite hö innan vi gick in för kaffe (av mycket bättre kvalitet än skolans) och fredagsmys. Det hann bli ett avsnitt McLeod's Daughters och ett avsnitt Sons of Anarchy (som för övrigt är en grym serie, hua!) innan vi gick ut och fixade kvällsstallet. Jag köpte ett nytt foderämbar åt min prins i förrgår (ett rosa) och han har redan en genomgående spricka i hela jäkla hinken. Mysdjur..

Nu firar jag fredagen med kaffe och filosofering runt examensarbetet. Hoppas er fredagskväll är aningen mera givande än min :)

Fredagsmys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar