söndag 12 januari 2014

Finnhästens ursprungliga färger; går dessa att bevara?

Ja det är den vitala frågan till slutarbetet. Jag har surfat runt lite till idag och har samlat massvis med information, bara jag skulle få min engelska bibel (Ecuine Color Genetics) så är det bara att slå igång på allvar. Det känns till och med inspirerande för tillfället, om jag säger samma sak om en månad kan jag dock inte garantera.. ;)

Jag fick mig också en positiv överraskning idag då jag kollade Winha Wille, databasen dit våra studiepoäng samlas. Jag har aldrig tvivlat att ha för lite studiepoäng för att bli färdig, men det var bättre än vad jag trodde, jihu! :)

Men nu hörni, nu drar jag till stallet och senare ikväll blir det en efterlängtad träff med finaste Malin :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar