måndag 27 januari 2014

En ny vecka

Hej på er! Jaha, då har vi en ny vecka igen, tiden flyger förbi så man verkligen inte hinner med. Nästan så man blir lite vemodig..

Imorse vaknade jag betydligt piggare än morgonen tidigare, åkte till Ekenäs och plockade uppLottus för att infinna oss i skolans matsal vid 09 för en dag av aktivt examensarbetes-skrivande. Det fortskrider ganska så bra och situationen ser bara ljusare och ljusare ut för varje dag som går, det är kanske inte omöjligt att få yrkeshögskole-examen after all. 
Vid 16 gav vi upp, åkte via butiken med Lottus innan jag körde hem henne och så siktade jag mot stallet.

Jag mockade några boxar då jag väl var där innan vi plockade in hästarna. Det var iskall snålblåst idag, hutter! Om det inte blåst skulle det inte ens varit kallt, men hu vad jag frös! Stormisen och Pale blev longerade nere på vallen i mörkret en stund, och jag kunde konstatera något jag visst konstaterat tidigare: min mörkersyn suger. Big time.
Då de stod i stallet med täcken och allt fixat styrde jag hemåt.

Här har jag scannat och printat lite bilder, smort in remontgrimman och krubbitarremmen och lindat lindorna som jag fyndade på lördagsförmiddagen. Jag är tröttare än tröttast och längtar efter att få krypa ner under täcket med Sam och Dean.
Det var egentligen meningen att vi skulle sticka på Måndagspanel till Santa Fé idag med Tessi och Jessy, men kanske lika bra att det inte blev av så trött som jag är. Nejdå, bra att spara sig och vila up sig till onsdagen, då är det nämligen pizzasitz och halardygn :)

Men nu blir det god natt för min del. Skall infinna mig och plocka upp Lottus och i skolan vid 09 imorgon, så bra att vara utvilad. Sköt om er, alla söta :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar