lördag 9 februari 2013

Snöstorm

Idag har det varit intressant väder med något sånär snöstorm, men vad gör nu det när man skall träffa sin alldeles egna lilla lurvboll?

Jag åkte till stallet vi halv tio, och tog in Stormis då jag kom dit. Maria och en flicka skulle rida Janet på plan, så jag gick ner och tittade på. Janina skulle komma vid 12-tiden, så efter Janets motionering gick vi för att dricka kaffe och väntade att Janina skulle dyka upp med Stormis vid planen.

Det snöade som sagt ganska friskt, och Stormis såg inte alls glad ut med att hamna jobba. I början gick han fint och lyfte trav då Janina bad honom, men efter halva ridpasset började han maska i traven. Det är ganska djup snö på planen och spåret är lite ojämnt, så jag förstår honom att det är tungt att trava där. Janina lyfte sista gången trav med honom bara för travandets skull då han maskat, och sedan gjorde de lite serpentiner och 8:or på plan innan vi gick in.

Väl inne täckade vi på Stormisen och släppte ut honom, det är mycket länge sedan han hade något annat täcke än fleecetäcket på sig, hoppeligen håller han dem hela. Då Janina åkt hem mockade jag hans box och fyllde på spån i alla boxar. Jag plockade också ihop ganska mycket av stjärnans saker inför nästa veckas flytt.

Imorgon kommer Wilma och rider honom, vi har lite planer på att rida honom bara med Monty Roberts träningsgrimma, får se hur det går. Kanske hur bra som helst :D


Halaren på :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar