tisdag 5 februari 2013

Manegeträning och tandläkare

Idag var det egentligen meningen att vi skulle rida ut med Nanna och Pale, men då jag kikade ut genom fönstret imorse ville jag nog bara gå och gömma mig under täcket, full snöstorm. Great. Nåja, tappert trotsade jag snöyran och kom fram till Grundsjö och fick till min glädje veta att vi skulle vara i manegen, Jeijj (vadå bekväm?)!

Då vi kom till stallet släppte vi ut två av stona och ställde Pale och Nanna i gången och började pyssla igång dem. Pale har hostat lite på siståne, så han fick vara ledig och gå ut efter att han blivit borstad. Vi tog Nanna ner till manegen, och Sandra började med att rida henne en stund i alla tre gångarter. Hon gick vackert och stannade inte en enda gång. Nanna har lite samma grej för sig som Stormisen ibland, det är kul att stanna och se om man måste fortsätta jobba (Nanna och Stormisen har väldigt mycket gemensamt till sättet, och som om inte det vore tillräckligt är de båda rödbruna och 8 år gamla. Creepy.) men idag gick det fint.

Då Sandra ridit henne en stund böt vi stövlar och så var det min tur. Förra gången jag red Nanna i manegen kände jag mig ungefär 3 år gammal, och som om jag endast ridit käpphästar tidigare. Idag var det något helt annat. Hon försökte stanna en gång, men jag gav inte henne möjligheten, så lektionen flöt på utan bekymmer. Det är väldigt bra för mig att slippa och rida flera hästar, så att jag inte blir hemtam med Pale. Kul var det iallafall :)

Då vi ridit kart släppte vi ut Nanna och fixade stallet färdigt och dagsfodrade hästarna. Då allt var klart i stallet åkte vi för att tanka koffein och sedan vidare hem till Sandras hästar. Där pratade vi ite strunt med ägarna til en av de hästar som bor hos Sandras, och agerade också tandläkare då stackar valacken hade en väldigt lös tand. Det slutade fint och kanske maten smakar bättre nu :)

Imorgon skall Janina rida Stormisen och på torsdag bär det av till Ingå igen, nice :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar