lördag 2 februari 2013

Fin, avslappnad ponny

Idag anlände jag till stallet 13-tiden, Janina skulle rida stormis vid 14. Jag mockade boxarna, plockade in stjärnan och gallrade lite band hans saker under tiden som jag väntade på Janina. Vid exakt tid dök hon upp, och vi fixade med gemensamma krafter Stormis klar inför dagens ridning.

Ridningen gick mycket bra idag. Man ser att Janina känner sig mera "hemma" med honom och är avslappnad, vilket naturligt leder till att ponnyn blir mera avslappnad. Hon har också börjat ge längre tyglar åt honom vilket är mycket bra och man ser direkt ett resultat.

De red lite serpentiner idag, och Janina ficka bara använda blicken, vikten och skänklarna och rida honom runt gamla mjölkkannor. Det gick överlag bra, Stormis lyssnade positivt på skänklarna. I slutet av lektionen fick hon hålla tyglarna bara i en hand, och hon styrde honom fint utan tyglarna. Förutom detta tränade vi mycket trav, och först på slutet strejkade han några gånger. Stormis är så mycket piggare och medgörligare nu än för bara en månad sedan, JEIJJ!

Då vi kom till stallet efter ridningen tänjde vi honom och jag visade Janina hur hon skall tänja honom. Stormis var riktigt ett litet monster efter morötterna, han skulle nog gå genom eld och vatten bara för att få en morot.. Knasponnyn <3

Imorgon kommer Wilma och rider, och på måndagen kommer Janina igen. Nästan så jag känner mig överflödig.. ;) 

Koncentration


Pigg ponny :)





Bootsen nästan där dom skall vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar