onsdag 27 november 2013

Stallsdag och irriterande muskler

Hej på er, hur har ni det idag? Min dag har varit toppen, som den alltid brukar vara i stallet :)

Hade skola på förmiddagen, och styrde mot stallet efter lunch. Gjorde en avstickare via butiken efter mera bubbelvitaminer, lever i hoppet att jag blivit piggare sedan jag började dricka ett glas med Vitaplex Multivitamin varje morgon.
Väl i stallet tog vi tag i stalljobbet direkt så vi kunde motionera hästarna sedan. Då allt var mockat och fixat hämtade vi upp Barbie och Pale som stod först i tur. Channa och Pia kom i samma veva för att motionera sina hästar. Vi stack ut en länk, Sandra ridande och jag i kärran bakom Barbie. På hemvägen kom vi fast Channa och Pia, så vi fortsatte hem hela gänget.

Då hästarna var fixade och stod i sina boxar hämtade jag Stormis som stod i tur till longering. Jag fixade och klädde på honom och så bar det iväg. Vemodigt nog var han orenare än på länge idag, det var ju lite onödigt, men sådana dagar måste man väl också ta med gott humör.
Efter Stormis blev ännu Sindi longerad och jag borstade Jonatan.

Med alla hästar i stallet blev det kaffepaus och chill med ett avsnitt MLD innan jag styrde hem igen.
Imorgon är jag ledig så det blir stall och så skall jag fixa ett pepparkakshus, det blir väl skoj :)

Något jag är fruktansvärt irriterad på för tillfället är min kropp. Den gör inget annat än jobbar emot mig, för var dag lite sämre. Kyla gör inte saken bättre. Idag har musklerna vid och under skulderbladen stört mig ovanligt mycket, och det är så bedrövligt.. Nåja, det lär väl inte bli bättre av att klaga över det här, så skall försöka klistra på det där leendet jag lärt mig att älska, bita ihop och dra vidare. After all, livet är för kort för att klaga och för att inte leva fullt ut. Det får bli dagens visdomsord :)

Out of my life,
out of my mind.
Out of the tears we can't deny.
We need to swallow all our pride,
and leave this mess behind..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar