onsdag 13 november 2013

Inte riktigt vår dag

Hahha, dendär Stormis.. -.-

Kom till stallet efter skolan och pratade en stund med Channa och Pia som var påväg ut med Nunnu och Uni. Sandra var inte hemma, men ringde och meddelade att hon kommer en halvtimme senare. Då det åkte ut med sina hästar mockade jag färdigt i innestallet och fortsatte sen med utestallet då Sandra kommit hem.

Vi tog idag Stormisen som handhäst efter Barbie. Jag hämtade upp honom och band fast honom utanför stallet som vanligt. Nunnu och Uni fördes tillbaka till hagarna i samma veva, och Stormis den filuren trodde sig bli helt ensam på jorden så han slet sig och sprang efter. Ehheh.
Nåja, Pia fångade in honom och det blev inget större drama, men jäklar så störande. Han har aldrig slitit sig förut, så nu kan vi skriva upp även det på CV'n. Han måstenog fått någon värre ding i skallen efter att Nunnu kom, störande, störande, störande..

Nåja, back on track igen så selade vi Barbie och lade kärran efter henne innan jag gick och tränsade Stormisen och lade boots på honom. Vad hör jag då? Jo då har min kärra gått sönder. Seriöst? 
Ena stötdämparen som även håller upp bänken hade lossat/brustit vid fogen. Underbart! Men, crazy is what crazy does, så vi placerade den löst på sin plats och körde iväg för det, och tillbaka kom vi hela och hållna. Vi vågade oss dock bara på en joggingtur, men det är ju mycket bättre än ingenting. Stormis trivdes som fisken i vattnet, det är ju bra.

Hoppade nyss ur duschen och skall fixa mig för en kväll med Lotta i Ekenäs. Vi skall börja med att laga middag hemma hos henne innan vi drar till Kårken.
Ha en bra kväll alla söta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar