söndag 3 november 2013

Korpobesök och Countrykavalkad

Hejsan, här har det varit tyst ett tag, ber om ursäkt för detta.

En av våra gamla klasskamrater från Brusaby, nämligen Matilda, kom på besök från Korpo över helgen, så på fredagen åkte vi ett gäng glada tjejer (jag, Sandra, Nina, Sofia och Matilda) iväg till den kinesiska restaurangen i Ekenäs för en tjejmiddag. Jag åt Kyckling med ananas och friterad banan med glass, mmmm så gott!

På lördagen hängde jag på förmiddagen med Malin och så gick vi på en promenad runt byn tillsammans med hennes mamma. Hann också tillverka några tårtdekorationer till en arbetskompis' nyfödda lilla dotter. Namnet på flickan blev Lilja, så jag fixade två liljor av sockermassa. Dessa var var väldigt omtyckta och uppskattade, det finns inget bättre än nöjda "kunder" :)

Senare på lördagen åkte jag mot stallet var det vankade Halloweenfest/grundande inför en kväll på Brankkis i Karis var det var Countrykavalkad med gamla ärevördiga Country Express och lite nyare förmågor, The Winestones. Båda banden är från Karis och jag tycker att de levererade en väldigt bra kväll med superb musik. Country är helt klart socker för själen :)
Vi dansade loss och träffade till och med lite bekanta, bland andra en Skuffare. Då det stängde tog vi Taxi till Grundsjö och jag delade rum tillsammans med Matilda och hennes överaktiva Jack Russel.

Efter att jag kom hem från stallet har jag spenderat dagen med att hjälpa mamma och pappa och på kvällssidan åkte jag upp till Malin. Vi drack kaffe och diskuterade dittan och dattan. Hennes mamma kom på besök och gick vi ut på en liten promenad. Efter det satt vi en lång stund ute på trappan och funderade över livet och hur snabbt allt gåt, hur bräckligt allt är och även lite troendeaspekter kom med i bilden. En riktigt skön tjejkväll med andra ord.

Kom nyss hem och tror att jag kommer spendera kvällen med något så hjärndött som American Pie - Naked Mile. Lite bedrövligt jag vet, men ibland är det tillåtet att stänga av hjärnan och bara skratta :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar