torsdag 28 november 2013

En sockerbagare här bor i Råbacka..

Puhh! Blev precis klar med pepparkakshuset, jäklar vilket jobb! Det är ju inte dekoreringen som är det jobbiga, nej då. Det är att limma ihop kreationen med brännhett smält socker, och att sedan också få den att hålla ihop.. Det är det intressanta.
Jag är dock ganska nöjd med resultatet, en aningen snett blev det kanske, men sådana små skavanker går att täcka in med glasyr och gott hopp.

Jag dekorerade huset till största delen med Mini-Smarties, socker-snöflingor, ätbart pärlemorspray och ätbart glitter, och ett ton av glasyr såklart. Några småpärlor och guldnonpareller fick också plats.

Pepparkakshuset kommer som huvudvinsten på en julfest (no pressure AT ALL) i Hindersby, mamma och pappa för den till Rony och Maria imorgon. Jag måste erkänna att jag nog blev lite hedrad då jag blev tillfrågad om jag ville fixa årets pepparkakshus :)


Pepparkaksarkitektur


Lilla huset på fårskinnet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar