torsdag 7 november 2013

Premiär som handhäst

Hej på er!

Det var en lite småseg morgon idag, kunde inte sova i natt, har sovit ganska bra nu en längre tid, men inatt var det kasst. Vid 02 tvingades jag stiga upp och ta hostmedicin, hostade som en tok och hade en känsla av att inte kunna andas. Jag börjar tröttna på denna eviga hosta (lika mycket som jag tröttnar på kommentarerna tobakshosta! Fine, jag rökte i sex år, var orökt i två år och har nu rökt igen i snart tre månader. Det är förbaskat idiotiskt vilket jag är mycket väl medveten om, tro mig jag vaknar inte upp om morgnarna och känner mig stolt över mig själv för att jag började röka igen. Men i dessa omständigheter, bruten förlovning, förkrossade drömmar och ett hemskt besked senare så kan jag verkligen inte bry mig mindre om att jag inte borde röka. Jag kommer sluta. Inte idag, inte nästa vecka, men när tiden är mogen. Och så är det ju faktist mina egna lungor. Hoppsan, det eskalerade lite, ehem) och tycker verkligen att den kunde ge med sig. Jag har fåt ett dunderhostmedicin av mamma (Mucomyst, fungerar suveränt!) och det hjälper på direkten, men det stör ju en aning att stiga upp mitt i natten för att jag tror att jag annars skall hosta lungorna ur mig. Nog om det, blir ju bara en massa flum det här..

På dagen, efter att ha slocknat på soffan tillsammans med katten, hjälpte jag pappa att fixa vinterringar under min bil och så åkte jag till stallet. Idag var det Stormisens jungfrutur som handhäst som gällde. Det var ju planerat att besöka en manege idag, men det sköt vi fram till lördagen då vi har mera tid :)
Vi hämtade upp hästarna och fixade dem klara. Stormisen var lugn och fin, dror att gårdagens macholänk drog det värsta sprättet ur honom, inte helt fel det heller.
Och att vara handhäst fixade han som om han aldrig gjort annat förr. Han hölls för det mesta snällt bakom kärran, strulade inget alls och hölls bra med i Barbies takt. En gång bröt han till galopp, men bytte snällt till trav vid tillsägelse. Några gånger sprang han bredvid kärran, men då höll han sig på bra avstånd och hade hela tiden respekt för kärran, smart ponny :D
Det är också tur att han lyssnar perfekt då man vill ha honom att sakta av, annars skulle det ju vålla problem. Nej men det gick suveränt och han tyckte det var kul, win-win situation!

Jag har också fått klart en av mina julklappar. Skulle så gärna vilja visa er, men sen är det ju ingen överraskning mera så ni får snällt vänta till efter jul :)


Sällan skådad bildkvalitet :'D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar