söndag 24 november 2013

En väldigt lyckad helg

Hej på er!
Här har det varit tyst ett bra tag, men jag har inte varit vid en dator på hela helgen. Helt skönt på ett vis, man lär väl ska ha ett liv utanför cyberrymden också :)

På fredag åkte jag till stallet efter skolan. Sandra var inte hemma, så jag mockade de boxar som fanns kvar, fyllde vatten och diskuterade med Channa som kom för att köra Nunnu.
Då Sandra kom hem tog vi ut Barbie på en länk med kärran och Stormis som handhäst. Han tycker det är riktigt kul, och är fortfarande av den åsikten att uppfinningen med handhäst är helt fenomenal :)
Sandra red ut en tur med Sindi senare, så då passade jag att longera Jonatan (min söta skötponny :D ), oj vad kul vi hade :)
Vid 17-tiden packade vi oss och Janne i bilen och körde till Karis för att plocka upp Nina och Anton för middag på KV. Jag gillar stället, detta var andra gången jag var där, och båda gångerna kan jag bara ge posotiv respons. Denna gång åt jag hamburgare med otroligt god hemma gjord semla och ännu godare inlagd rödlök med klyftpotatis och till efterrätt creme brulé med lingonsorbet, underbart! Docj var den totala matkoman som jag fick efteråt inte lika underbar.
Då vi var tillbaka i Grundsjö utfodrade vi hästarna innan vi gick in för att mysa i soffan med ohälsosamt många avsnitt av vårt favoritprogram, karelska piroger och ett glas rött.

På lördagen styrde jag mot stallet på dagen, och så fixades allt klart i vanlig ordning. Vädret var gudomligt, så vi tog ut Stormisen och Pale på en promenad i skogen.
Stormisen var lite spänd på vägen, men då han slapp in i skogen var det en helt annan häst. Det är så kul att rida honom i skogen, det är typ bara att åka häst, han finner fint vägen själv och snubblar inte heller, något han annars kan ha tendens att göra ibland. En gång spratt han till och bockade, dock vet jag inte om han bockade eller om han bara fick en kvist olämpligt under magen. Jag var ju inte riktigt beredd på detta, så jag hamnade ovanför sadeln på halsen, men smidig som jag är (gotta love the irony..) så kom jag relativt snabbt tillbaka i sadeln och så fortsatte vi vårt lunk.
Senare på kvällen firade vi Malins och Jesses kombinerade födelsedagar med förfest i Svartå som fortsatte i NoX. Hela gamla Svartågänget var samlat, underbart! Vid 23 blev vi hämtade av taxin, och måste erkänna att jag nog led lite med taxikusken. Att ha ett gäng högljudda resenärer med sig som skrålar högt, och framförallt falskt, till Wheatus' Teenage Dirtbag är kanske inte allas favoritscenario. Dock var det vårt :D
Vi gjorde en snabb avstickare till Pub Norris var Bob Malmström uppträdde, men hamnade lika väl i NoX. Och kul hade vi! På ett stimmigt dansgolv något tag efter 02 till tonerna av Avicii tillsammans med de tjejer jag växt upp med sedan barnsben var det bara så klart. Did'nt know I was lost. Några små bagateller vid avfärden hemåt borträknade så var det en väldigt lyckad kväll. Kan också konstatera att NoX kanske inte riktigt är mitt ställe, men man har så roligt som man gör det, och det kan jag inte klaga på :)

Så denna morgon var allt lite seg, igen. Men efter en kopp kaffe och ett glas fyllt med vitaminer känns allt så mycket bättre. Åkte till stallet och hjälpte Sandra fixa allt klart.
Så blev Stormis longerad vilket gick vackert. Han går mycket bättre nu, har gått de senaste gångerna verkligen bättre än tidigare så det är ju kul :) Hans steg är så mycket bättre, likaså formen och han har koncentrerat energin mycket bättre. Jag tycker också att han ser kompaktare ut på något vis, finisen :)
Efter detta var det en länk med Pale och Barbie och så tog vi ut Sindi en stund med kärran.
Här emellan har vi också hunnit äta Jannes fixade middag (nami!), dricka glögg, fixa kvällsstallet med utfodring och ägnat en stund i soffan med hundar, salta pinnar och Mc Leods Daughter's. Soffmys och söndagsfeeling de luxe liksom :)

Det har också varit kallare nu, lovely! Måste dock införskaffa mig en pilkhalare. Har ingen egen då jag alltid tidigare fick låna en av honom.
Imorgon tar vi ut Stormisen på en tur med kärran, och vad som händer senare får vi se. På kvällen har vi Skuffis Gulis, alltid lika kul :) Tror dock att denna skuffare kommer att köra på vattenlinjen ;)

Vi hörs imorgon :)


Those who said diamonds are a girl's best friend never owned a horse






2 kommentarer: