torsdag 28 november 2013

Pepparkaksarkitektur

Hej allihopa!

Idag var jag ledig, vilket såklart betyder stalldag de luxe!
Dök upp i stallet vid 12, så fixade vi de vanliga stallsysslorna. Mockade boxar, fyllde strö och vatten, fodrade hästarna och fixade kraftfodret. Då vi var klara var klockan kaffepaus, så vi gick in och myste ner oss i soffan för en rejäl halvtimme.
Då vi kom ut tillbaka pratade vi en stund med Channa och Pia innan vi började motionera hästar. Det stod tömkörning på agendan för Stormis och Pale, Stormisen var först ut. Jag hämtade upp honom och fixade honom innan Sandra tog över med tömkörningen.
I högervarv gick han helt ok, en aning oren för någon sekund ibland, men mycket bättre än igår. I vänster gick han suveränt! Han har inte gått så bra på länge som han gick idag, score!
Då han stod i stallet blev Pale tömkörd innan vi tog in resten av hästarna och gav dem hö.

Efter middagen här hemma började jag pyssla med ett pepparkakshus. Huset kommer att vara som huvudvinst på en julfest i lördag, så no pressure. No pressure indeed.. ;) Bildbevis kommer senare ikväll då huset är färdigbyggt.

Imorgon är det full skoldag och efter det hem en snabb visit för att utfodra djur innan jag drar vidare till Fagerdal. Vi har planerat myskväll med hemlagad pizza och film och senare utgång till Santa Fé med Sandra då husbonden åker på ishockey. Stormisen får vara ledig imorgon då det ändå hinner bli mörkt innan jag är där. På lördag är det Skuffis julfest, jeijj!

En annan grej hörni, jag är ganska stolt över mig själv :) Lämnade cigarettpaketet hemma då jag åkte till stallet, så detta betyder att jag var orökt från 11.30 till 17.00, inte illa. Man måste ju börja någonstans, och om det inte låter som en otrolig bedrift i era öron så är det ett steg i rätt riktning för mig :)

Nu skall jag fortsätta med mitt pepparkaksknåp, ha en bra kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar