torsdag 14 november 2013

Fluffhästar, köttfärslimpa och pirater

Vilken aktiv dagdet varit idag igen, älskar dessa dagar då det hela tiden är något på gång. Min livsglädje och energinivå är på så höga nivåer som det bara går med tanke på omständigheterna och jag älskar det!
En sak som jag dock inte älskar är att min kropp igen (som vanligt vid denna årstid) börjat reagera på att det blir kallare genom att bli ondare och stelare än vanligt. Jag har kontinuerlig värk i kroppen sedan några år tillbaka, detta är något man lär sig att leva med men det blir alltid så mycket värre till vintern. Det värsta är att komma igång på morgonen, efter det går det lite lättare. Det värsta med det hela, enligt mig, är att man blir så "elak" och vresig och detta går oftast ut över oskyldiga personer och dem som man älskar.
Nåja, det blir väl bra, på ett sätt eller annat :)

Efter morgonkaffet tecknade jag en stund då min högt efterlängtade PROmarker-beställning som innehöll ett antal nya blenders samt några nya färger kom med posten igår. Sandra skickade ett meddelande och det bar av till stallet vid halv ett ungefär.
Vi började med att fixa allt färdigt i stallet till kvällen och så fick hästarna hö ut i hagarna. Så skönt då det varit lite kallare nu, skall försöka att inte jinxa hela härligheten, men önskar verkligen att det skulle hålla i sig nu!

Då stallet var fixat och hästarna fodrade fixade vi kaffe och några varma smörgåsar och myste in oss i filtar i soffan med några avsnitt McLeods Daughter's. Det känns som om vi inte gjorde något annat nuförtiden än kollade tv, men det är så skönt att pausa en stund i det bästa av sällskap ibland :)
Två avsnitt senare paltade vi på oss lager med kläder och gick ut för att longera våra lurvöron och ta in de andra hästarna. Stormis var lugnare än en sederad ko och uppförde sig mest som ett förväxt gosedjur som ville mysa i famnen. Han har fluffat till sig rejält på nacken med mysig päls nu, lilla nallebjörnen :)
Han blev longerad i Dually-grimman mest bara för motion och även här var han lugn och fin, inte det minsta oren och lade energin på de rätta momenten.
Jag höll Sandra sällskap medan hon longerade Pale och så gav vi hästarna lite hö.

Efter stallet var jag bara hem och byta kläder innan jag plockade med mig presenten jag tecknat, en karikatyr på hennes enögda katt Nuutti, och styrde kosan upp till Malin som vi idag skulle fira genom att fixa middag och ha tjejkväll de luxe. Vi tassade iväg till vår älskade bybutik och inhandlade ingredienser till middagen, på menyn stod köttfärslimpa fylld med mozzarella och paprika, franska och gräddås spetsad med creme bonjour vitlök och körsbärstomater vid sidan om. Detta blev gudomligt gott och det var nära att jag skulle spricka då jag steg upp från bordet. Efter detta kokade vi kaffe och parkerade oss i soffan för resten av kvällen. Vi slötittade på tv och hade intressanta, stundvis väldigt djupa, konversationer om de mest udda ämnen. Som vanligt drog det ut på tiden och klockan hann slå 22.30 innan jag började söka mig hemåt efter en underbart lyckad kväll :)

Imorogn är det skolan direkt på morgonen och efter det styr jag nosen mot stallet för nya äventyr.


Fluffy


Captain Nuutti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar