lördag 6 april 2013

Tampereen Hevosmessut 2013

Idag var det dags för den länge efterlängtade hästmässan. Vi steg upp pigga och glada före tuppen för att hinna fixa stallet klart innan avfärden. Tre kvicka hästskötare som vi är hade vi allt fixat och hästarna glatt ute mumsande på morgonhöet i ett nafs, och halv 8 avnjöt vi morgonkaffe innan vi styrdenosen mot Tammerfors.

Längs med vägen kunde vi konstatera att då det runt Karis mängder av snö så är nästan allt bortsmält då man kommer lite uppåt, det var total vår på vägen. Uppvärmd asfalt, musik och bland det bästa av sällskap, receptet för en helt otrolig dag.

Och roligt har det varit. Otroligt mycket folk var det också. Detta var min fjärde gång på hästmässan i Tammerfor och det har aldrig varit såhär otroligt mycket människor.
Mycket fint fanns det också utställt, jag är riktigt stolt över mig själv att jag inte köpt något Onödigt till Stormisen. En tröja och en skjorta kom jag hem med, de dyker kanske upp i ett eget inlägg.

Några uppvisningar såg vi också. En raspresentation, en dressyrvisning med friesrar, finnhästar och fjordingar samt en uppvisning av isländska hingstar.

Summa summarum var det en väldigt bra dag :)


The joys of an open road


SMILE


David meets Goliath

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar