söndag 14 april 2013

Lektion

Red idag lektion med Pale, det var ganska länge sedna sist. Jag är faktist nöjd med dagens ridning och har bra feeling, även om vi inte gjorde något speciellt underverk. Sometimes the small things are enough :) Vi tränade mest sits och vägar, och i slutet före jag satt av stretchade jag lite. Det gläder mig väldigt att berätta att jag blivit så mycket vigare den sista tiden, även om jag inte gjort något medvetet för att förbättra smidigheten. Jeijj :)

Stormis fick sig en tur i terrängen tillsammans med Sindi och sedan enstund på plan. Han var faktiskt lite tittig av sig i början, men det blev bra till slut.
Jag tog hem lite läder från stallet som jag skall putsa (kommer i eget inlägg) och så böt jag schabrak. Det är bra att vara nogrann att ha rent nder sadeln nu i fällantider. Märkte dock att jag inte hade ett enda dressyrschabrak i stallet, så provade mitt Eskadron med microfibertyg under, och det går helt bra ;)

Imorgon skall han lastas och kanske lite ridas, på¨tisdag tänker jag promenera honom i terrängen och på onsdag massör. Kanske aktiveras han då också, inte helt säker där. På torsdag tömkörning, fredag kanske ridning. Så ser veckoplanen ut, om den håller blir en annan fråga..


Ilmeellä



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar