fredag 5 april 2013

Lastning

Idag har vi lastat, longerat och pratat strunt, en riktigt bra kombination :)

Då jag kom till stallet kom Sandra tillika tillbaka från en barbackatur med Sindi, så jag satt upp en stund barbacka på henne, jäklar vad bekväm hon är. Riktigt som en soffa, där kände till och med jag mig säker utan sadel.

Vi tog in de resterande hästarna förutom Stormisen. Vi borstade honom och gjorde honom klar inför dagens lastning. Och lastningen, ja den gick på 10 minuter :) Några gånger upp på bakbenen, sedan kom han. Vi lastade honom en gång till direkt efter, och då kom han direkt. Jag är så lättad. På söndag kör vi igen med lastning.

Efter lastningen longerades han en stund, bara med träns. Han såg riktigt glad ut då det inte krävdes någonting av honom, han fick bara springa.

Under longeringen uppenbarade sig Krista, en klasskamrat från Brusaby. Hon och jag blir övernatten hemma hos Sandra, och imorgon på morgonen åker vi till Tammerfors och hästmässan. Det skall bli riktigt kul att åka dit, jag har varit nu några år, och det är riktigt trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar