torsdag 4 april 2013

29.4..

.. så går en av mina största resedrömmar i uppfyllelse, nämligen Skottland. Härliga, mytomspunna Skottland. Vi kommer att bo på ett hotell mitt i Edinburghs hjärta med Edinburgh Castle som granne. Två dagar (en natt) kommer vi att åka upp i Highlands för att besöka ön Islay var Mr T's favorit destillerier finns. Och vad vore en skottlandsresa utan att besöka högländerna? Nada. Jag skulle verkligen vilja se Loch Ness men det tror jag att vi hamnar skippa, denna gång :)

Redan bara i Edinburgh finns det typ 1000 saker jag vill göra. Slottet, spökvandringar, Whiskey-tour, Holyrood House, Dungeon of Edinburgh och tortyrmuseet för att nämna några. Cafe't var J.K.Rowling skrev en stor del av materialet i Harry Potter vore ju inte heller helt fel. Det finns också ett monument till äran av William Wallace (hjälten i Braveheart spelad av Mel Gibson) som jag skulle vilja se.

I flera år har jag drömt om Skottland, Vidsträckta hedar fyllt med ingenting och en historia som inte lämnar någon oträffad. Otrolig natur, mytomspunnet är bara förnamnet. Och helt otroligt romantiskt tycker jag. Tänk att få andas, känna och uppleva William Wallace, Connor MacLeod och Jamie Fraser. Ärligt, jag har gåshud <3









3 kommentarer:

  1. En extra resväska med mig som innehåll var det beställt =) Levererar "paketet" natten före 29 ;)

    SvaraRadera
  2. Kossorna behöver du ju int fara till Skottland för att se .....dom finns i Rejböle oxo ;)

    SvaraRadera
  3. Jag vet, men lite coolare att se dem i sitt eget rike ;)

    SvaraRadera