onsdag 10 april 2013

Händelserik dag, på gott och ont

Jag har varit ledig idag, och det har jag spenderat i hästarnas tecken ända från morgonen. Mötte upp Sandra i Grundsjö nio på morgonen och efter det har det rullat på. Som rubriken säger har det hänt väldigt mycket idag, på gott och ont. En vän råkade ut för något riktigt illa idag, och för tillfället vet jag inte hur det är med henne. Jag håller tummar och tår för att allt går bra och att det inte är några stora skador, på samma gång kan jag passa på att dela min mening om hur fruktansvärt inkompetenta jag anser att ambulanspersonalen från Ekenäs är. Helt seriöst, vad är ert problem?

Själv lyckades jag också med ett litet klanteri, men det var desto roligare. Jag har tydligen missat att det går ett ganska djupt dike vid vägen utanför manegen. Då vi gick upp till stallet tänkte jag att jag skulle gå på isen på sidan av vägen, det var så vått och lerigt på själva vägen. Haha!
PLUMS!
Hoppsan, där var visst ett dike. Ett djupt ett till på köpet, jag stod i vatten nästan till midjan. Haha, oj vad jag kände mig komisk! Lättade lite upp stämningen efter det som hänt, doing my best liksom ;)
Min lilla simtur slutade i att jag mockade boxar i dyblöta, splitternya ridbyxor. There´s a first time for everything ;)

Då vi var klara i stallet åkte vi till ett annat stall var vi blev bjudna på kaffe med tilltugg och torra byxor, tack för dessa vardagens änglar. Efter kaffet mockade vi och fodrade innan vi åkte hem till Grundsjö till våra egna stjärnor.

Idag har Stormisen blivit riden. Han är ju inte riden nu på en god stund då han varit fast i musklerna. Han stod och sov då jag borstade och fixade honom, sötisen.
Då Sandra satt upp och började rida var han först lite spänd och rädd för transporten som är parkerad där, men efter en stund gav han efter. Och det var en märkbar skillnad. Ett helt annat steg och en helt annan energi. Huvudet hölls också nere och han sökte ganska snabbt ner i en form. Helt klart har massagen och laserbehandlingen alltså haft en bra effekt, så jag skall ringa massören imorgon och boka en ny tid så att han skulle bli helt lösgjord.

Då Sandra ridit satt jag upp och red en lektion. I början var det lite segt, men sen gick han stundvis (korta stunder, men allt räknas) i rätt form och lyssnade på mig. I slutet av lektionen blev det lite för mycket att tänka på för mig och jag började tappa koncentrationen, men överlag är jag nöjd med dagens ridning.

Imorgon skall han longeras och på fredagen är det ridning som gäller igen :)



1 kommentar:

  1. Nu har vi dragit en vinnare av fleecetäcket, kika in om det blev du ;)

    http://www.asslatjejerna.se/2013/april/vinnaren.html#comment

    SvaraRadera