lördag 20 april 2013

Sakta påväg tillbaka

Här har det varit tomt ett tag. Jag har varit ganska sjuk, men börjar nu känna mig som människa igen.
Skrev ju tidigare att jag fått problem med tänderna och besökte tandläkaren på tisdag. Onsdagen var jag ledig. På torsdagen på jobbet kände jag mig väldigt svag och allmänt slapp, stelheten och värken i käken fortfarande kvar. Efter lunch fick jag feber och blev hemskickad. Jag ringde tandläkaren på nytt och fick tid nästa morgon, alltså fredag. Fick ju träffa min vackre tandläkare igen, om man skall se något ljust i saken.. ;)
Väl hos tandläkaren visade det sig att jag inte hade någon inflamation kvar i tänderna. Men nog i musklerna. Jag gnisslar nämligen tänder under natten, något jag inte varit medveten om. Jag fick veta att jag har ganska omfattande slitningsskador på tänderna och musklerna väldigt, väldigt spända. Jag blev röntgad flere gånger och då han knackade på mina tänder reagerade jag vid en tand, så den har tagit mest stryk av gnisslandet. Nu är då diagnosen tandgnissling, muskelavslappnande, tandskena och nytt besök nästa vecka. Tre tandläkarbesök på två veckor, inte illa.. Min käke är fortfarande öm och stel till tusen, nackmusklerna likaså, men det är skönt att veta en orsak. Också skönt att veta att det inte är en elak inflammation som sprider sig vidare.

Jag har alltså inte varit i stallet på ett tag, men imorgon åker jag dit, äntligen! Under tiden som jag varit på husarrest har jag dock pysslat på med lite allt möjligt, och tänkte nu bjuda på några bilder på vad jag fixat med :)

Prinsesstårta


Mina rosor


Dekorationer


Fullblod


Fullblod


Arab


Arab


Putsade Stormisen hoppträns


Födelsedagskort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar