tisdag 16 april 2013

Förbenade visdomständer!

Hu! Har nu i två dagar varit praktiskt taget halvinvalidiserad då mina förbaskade visdomständer gjort sig påminda, och inte litet. Är helt uppsvullen på ena sida, var inflammationen började i nedre käken och snabbt som attan spred sig också till den övre. Jag är helt uppsvullen och varm på kinden och har en härd knöl vid underkäken. Värken går från örat ner under hakan. Joy!
Imorse fick jag tid till tandläkaren, som putsade med koksalt (ajj!!) och lade ett desinfierande gel vid tandköttet. Han skrev också ut ett recept på antibiotika och så fick jag en tid till operation för att ta bort den undre visdomstanden. Tandläkaren var dock väldigt het, en riktig föjd för ögat. Trevlig var han också ;)

Detta betyder alltså att jag inte varit till stallet på två dagar, dit for de planerna. Murr! Nåja, ocm jag inte har så mycket värk och om svullnaden lagt sig imorgon på morgonen åker jag tillsammans med Sandra til Brusaby för att uträtta ärenden. Då vi kommer hem skall han aktiveras och så kommer massören klockan 15. Efter massagen skall jag hämta Mr T och så fixar jag och Sandra middag som sedan följs av Paranormal Activity 4. Så en riktigt fullspäckad dag imorgon, hoppas min käk tillåter det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar