onsdag 3 april 2013

Fräs!

Oj, idag var det fräs i lilla ponnyn! :D

Jag åkte rakt till Grundsjö efter jobbet. Det var ju från början meningen att vi skulle lastträna idag igen, men vi bestämde oss för att tömköra istället och lasta på fredag. Då jag borstade Stormis fällde han sin ryktkass så att godiset jag förvarar där föll ut. Han skulle precis börja mumsa för glatta livet då jag lätt knäppte till hans nos, inte skall man ju ha godis för att ha varit busig. Stackaren blev så till sig att han tänkte falla över mig (min mössa flög som en vante) och stod sedan stel av förvåning och stirrade på mig med uppspärrade ögon. Knasponny? 100 %.

Idag visade han första gången sedan länge prov på lite temperament. Tidigare har han ju varit lugnare än en burk mjölk och alltid lite trög i början, men idag var han riktigt pigg. Inte het, men pigg. Han rörde sig också mycket finare idag, mera flytande steg och han trampade bättre under sig och bar sig bättre.
Han lekte också att han var väldigt livräddför transporten som äter små oskyldiga Stormisar till mellanmål, men det slutade han dock med efter en stund. Galoppen funkade också idag, summa sumarum en fin häst.

Jag har bestämt att han inte skall ridas förrän jag fått ut massören, onödigt att jäklas med honom då han så klart visar att det är obehagligt. Även om han var riktigt ren idag så vill jag inte ta några "risker". Man märkte också att den lite lugnare förra veckan gjort honom gott, lite tid att fundera över vad han har lärt sig. Även om han inte är någon unghäst är det bra att han får fundera på alla nya saker ibland.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar