fredag 29 mars 2013

Tränslöst

Jag var till stallet en snabbis idag tillsammans med mamma. På förmiddagen var vi till lägenheten i Ekenäs och städade och bar hem det sista. Nu har vi då officiellt flyttat ut och stängt det kapitlet ur våra liv.

Väl i stallet fixade vi Stormis och Sandra tömkörde honom en stund, bara med grimma, och han lyssnar ganska mycket sämre då. Nåja, snart kan (kan och kan..) vi väl lägga ett bett i munnen på honom igen så blir det bra. På tisdag skall jag ringa massören och ta ut henne, sen borde allt vara genomgått och hoppeligen en new and improved Stormis som resultat av det hela.

Imorgon skall bli en intressant dag, vi skall nämligen lastträna åsnan. Jag vet att jag skrivit om det flera gånger redan men det har aldrig blivit av, men nu är jag taggad. Före stallet imorgon åker vi en sväng och handlar med mamma. Agrimarket bör besökas (haha, jag gillar mitt jobb så mycket att jag inte ens kan hållas därifrån på lediga dagar ;) ) då kaninfoder skall inhandlas, jag tror att jag också skall köpa en säck med Balance åt honom. Hittills har han ju gått på endast hö, Mineral Plus och lite biotin, men nu börjar det märkas att han behöv det där lilla extra.

Senare på kvällen tror jag att jag beger mig ut i dimman med Sandra och gänget. För tillfället är jag riktigt sur på Mr T då det inte gick för sig att stanna och fira min födelsedag tillsammans med mig, nej då, herren hade bättre och viktigare saker för sig. Morr. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar