måndag 11 mars 2013

Stormisträning

Efter en ledig dag från stallet så var jag tillbaka idag igen, så skönt :) Jag kom till stallet en stund innan Sandra, så jag passade på att smörja in min sele, jag blev ju tvungen att ta den till stallet nu då jag skaffade den hotta seldynan ;) Jag blev precis klar tills Sandra kom hem, och då fixade vi stallet. Vi blir bara snabbare och snabbare varje dag, duktiga vi :) Teamwork is the shit!

Stormisen skulle ridas tillsammans med Sindi idag på planen, så vi tog ut honom ur hagen och fixade honom klar. Han som brukar vara så lugnoch fin fjantade sig lite idag, inte något mycket, men nog så att man tvingades säga till honom några gånger. Då Sandra satt upp fortsatte fjanteriet en stund, han var såå rädd för något, men han fick fort inse att han blev tvåa, och efter det gick det bra,

Idag var han mycket bättre vid uppvärmningen än vad han brukar vara, och traven gick också bättre. Han var mera avslappnad helt från början idag, och hela passet gick verkligen fint. Ljuvligt att se att han verkligen jobbar. Efter att Sandra ridit honom satt jag upp och skrittade en stund, jag var inte lika spänd som senast så det var också kul. Det är nog voiton puolella, som det sägs :)

Imorgon longering, och på onsdagen åker jag med till Ingå och tar en barbacka lektion på Pale, jeijj :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar